måndag 2 juli 2012

Manali

Nu har vi anlänt till Manali, där det var meningen att vi skulle bo på ett luxury camp. Det visade sig att campen var långt ifrån luxury, skitigt och trångt och insekter överallt. Jag har dessutom lyckats dra på mig en fruktansvärd huvudvärk (som enligt läkaren bara är feber), så jag kunde inte följa med på dagens vandring i Rothang pass ( Rothang betyder för övrigt "pile of corpses"), strax över 4000 m. Jag och Johanna tog en väldigt långsam skogspromend istället, och nu känns skallen bättre. Hoppas jag kan följa med i morgon. Det ser ut som monsunen hinner ikapp oss i veckan, med upp till 50 mm regn om dagen. Ska bli spännande!

2 kommentarer:

  1. låter som om ni kan få det blött om fötterna hoppas att resten av er resa blir bra och utan småkryp

    SvaraRadera
  2. Önskar ett snabbt tillfrisknande, Christopher!

    SvaraRadera